به گزارش روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین محمد جواد سروش مهر معاونت عمرانی این سازمان ضمن تشریح چگونگی تشکیل دفاتر برون سپاری گفت:به منظور تسهیل و تسریع در زمان ارائه خدمات شهری شهرداریها و براساس تصمیم استانی و دستور معاونت هماهنگی امور عمرانی در شورای راهبردی، برون سپاری خدمات الکترونیکی شهری در دستور کار شورای سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین قرار گرفت و جهت اجرا به سازمان همیاری واگذار شد.
سروش مهر با اشاره به ضرورت تدوین آیین نامه این دفاتر جهت اجرا خاطرنشان کرد:سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین با استفاده از تجارب شهرهایی چون مشهد، تهران، اصفهان، شیراز ، کرمانشاه و .... نسبت به تدوین آیین نامه ها و قرارداد ها اقدام نمود که درآن نحوه گزینش و به کار گیری اعضای دفاتر برون سپاری براساس شایسته سالاری است و مطابق آن عمل خواهد شد.
وی در خصوص خدمات این دفاتر اذعان داشت: تمامی خدمات شهرسازی شهرداری ها اعم از کلیه پاسخ های استعلامات مراکز و ارگانهای دولتی و غیر دولتی از شهرداریهادر این دفاتر ارائه می شود که در نظر داریم با گرفتن مجوز های لازم از سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، سایر خدمات شهرداری ها نیز در این دفاتر ارائه شود.
سروش مهر با بیان اینکه تمامی شهرها تا دو سال آینده دارای دفاتر برون سپاری خواهند شد، ادامه داد: در مرحله اول این طرح شهرهای تاکستان، محمدیه، آبیک، الوند، اقبالیه و بوئین زهرا در اولویت برای استقرار دفاتر هستند که به زودی ارائه خدمت در این دفاتر برای شهروندان مسیر خواهد شد.
معاون عمرانی سازمان همیاری شهرداری های استان قزوین با اشاره به تاثیر این طرح در خدمت رسانی به مردم اظهار کرد: این طرح در راستای کاهش مراجعات مردمی به شهرداری هاو ایجاد راهکار های تسهیل در ارائه خدمات بهتر شهری در راستای ایجاد شهر هوشمند، برای ارتباط بهتر مردم و شهرداری گام برداشته است.
وی افزود:باتوجه به برنامه های پیش رو ، سطح پوشش خدمات رسانی، ارائه تسهیلات بهتر برای مردم و همچنین عدم ایجاد سیستم بوروکراسی این طرح تاثیر بسزایی در رضایت مندی مردم و تسریع در کارها خواهد داشت.